Når du møder dette spørgsmål, har du så din elevatortale klar? Her er 7 trin der dækker den ind.
1. Kom ind på de grundlæggende ting hurtigt: Kan din elevator tale holdes på 45 sekunder eller mindre? Dækker din elevator tale dine USP (engelsk: unique selling points ) = Hvilken værdi har det? Hvilke behov dækker det?
2. Problemløsning: Kan din elevator tale løse det problem, du har fremhævet? Hvad er det for et problem du forsøger at løse? Forklar det let og flydende.
3. Den hemmelige ingrediens: Kan din elevator tale besvare dette kritiske spørgsmål “Hvad er den hemmelige ingrediens? Hvorfor er du eller dit produkt bedst til at udføre denne idé eller forretningsmulighed?”
4. Forklar hvordan du tjener penge med dit produkt. Kan du forklare det i 2-3 nemme trin? Hvordan vil du bruge de penge du tjener? En ‘investor’ vil være meget glad for at vide at investeringen kommer hurtigt tilbage.
5. Målgruppe: Har du fundet din målgruppe? Hvordan planlægger du at nå ud til din målgruppe og kommunikere ideen til dem? Hvordan planlægger du at markedsføre og sælge dine ting? Er produkterne testet på din målgruppe?
6. Brug et forståeligt sprog, og gør det nemt.
7. TEAM: Hvem er det hold, der udfører arbejdet? Er de eksperter med nogle beviste færdigheder? Kan de levere, hvad du lover?
Hvis du kan sammenfatte alle disse ting på den korteste, enkleste og smarteste måde, så har du en fantastisk elevator tale klar. Der er mange mulige måder at gøre det på, men hvis du bruger ovenstående 7 tips har du en klar fordel.
Min elevatortale:
Jeg arbejder med at hjælpe folk af med deres ubalancer, så de kan opleve færre smerter, bedre søvn, mere energi, bedre immunforsvar, mindre stress og meget andet. Det gør jeg med en ny opfindelse, der påvirker vores energibaner uden at noget trænger ind i kroppen. Opfindelsen er unik, og er testet i over 70 studier og dobbeltblind/placebo tests. Opfindelsen er godkendt som medicinsk udstyr, og patenteret, så der er ingen konkurrenter på markedet. Virksomheden har været på markedet siden 2002, og har dermed bevist sin overlevelsesevne. Produkterne sælges gennem Network Marketing, der er en distributionsform som vokser meget i øjeblikket.
De penge som grossister normalt tjener ved videresalg, går til forbrugeren (det er dig) for at anbefale produkterne til andre. På den måde kan man blive økonomisk uafhængig indenfor en overskuelig fremtid. Produkterne er tiltænkt folk med fysiske eller mentale udfordringer, der har været til lægen, og gerne vil prøve et alternativ. Virkningen af produkterne kan som regel mærkes indenfor et par minutter, så det er nemt at afgøre om man vil købe dem. I efteråret 2013 viste et Fransk studie at 94% af prøvepersonerne oplevede mellem 50 og 100% smertereduktion indenfor 1 time.
Tid med oplæsning: 1 minut og 10 sekunder
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.